dinsdag 15 mei 2007

Weekmap

We zijn weer een weekendje verder, er is weer heel wat gebeurd op moosability vlak. Misschien wel te veel om op te noemen. Daarom probeer ik het via een mindmap.


communicatie rapport
Op Jef zijn blog las ik ook het communicatie rapport. Hoe communiceer jij met anderen? Doe je dit goed of niet? Daar maak je dan een een rapport van en het ergste moet nog komen. Je moet jezelf evalueren ;-) Dat mag natuurlijk geen probleem zijn voor mister soft-skills.



Kersenrood
Mijn lieve mama wil een bed & breakfast oprichten met de mooie naam kersenrood.
Ik heb de naam bedacht, ze woont in de Kerselarenstraat, vandaar. Gisteren heb ik vliegensvlug een prototype voor de homepage gemaakt. Hoewel kersenrood misschien een bepaalde kleur suggereert, gebruikte ik vooral de kleuren paars, groen en oranje. Wat ben ik toch een rebel.

Funky priest
Onze afspraak met funky priest rent-a-priest Borremans is al 2 keer uitgesteld. Hij heeft een druk schema. Ooit krijgen wij nog wel de kans om uit te leggen hoe we ons ja-woord willen vereeuwigen. Mjn lief toekomstig bruidje en ik wensen niet te veel referenties naar de kerk. Wij willen vooral tonen, dat 2 verliefde mensen elkaar voor altijd gevonden hebben.
PS: Niet googlen op priester borremans. Enkel rudi borremens verwijst naar de correcte web-artikelen.

Usability
Ik heb een groot deel van het weekend zitten werken aan usability. Een eindwerk maken is toch hard werken. Nog een geluk dat mijn prinses mijn teksten reviewed. Momenteel verslijt ik mijn broek aan het gebruikers rapport. Hierin worden de bevindingen van de observatie en gebruikers testen beschreven. Via quotes, screenshots en voorbeelden toon ik aan wat er nog fout loopt aan het huidige Faros intranet.

4 opmerkingen:

Jef zei

Keigoeie mindmap, Frank !! Mooi gedaan en goeie post. Bedankt voor de link!!

Misschien ter volledigheid toch even zeggen dat rapport niet hetzelfde is als punten geven op communicatie... ;-) Lees m'n blog voor meer info!

Groetsels! Jef

Moosability zei

hehe,

graag gedaan jeffieman, 'twas gewoon om de mensenkes warm te maken he ;-)

Anoniem zei

ja, Kersenrood is een uitvinding van mijne clevere oudste zoon, keiblij met die homepage, nu nog de vakjes invullen met full of information; domeinnaam (of zoiets) aanvragen; bed opmaken en we zijn vertrokken
komt dat zien!
dikke kus van je moes (anoniem voorlopig)

Moosability zei

tis besteld ;-)