vrijdag 4 mei 2007

Geboorte toast

Hellowkes,

Eerder deze week, in de morgend (8u30 LCM time, schaarbeekistan LCM, project planB) vertelde ik de Jehaan (mijnen baas) de wondere avonturen van dit weekend. Het was geweldig schoon weer geweest, maar dat is niet speciaalkes genoeg om over te berichten. Pas toen ik mijn cullinaire tip ter berde bracht, kwam er schot in de zaak. Hier bij de Christelijke mutualiteit zijn ze wel nogal snellekes gechokeerd, me dunkt.

Op vrijdag 27 april 2007 ging den dezen, samen met Tine (mijn verloofde), naar de openingsreceptie van mijn moedertjes nieuwe geboortehuis Diep-Rood. Alles was tot in de puntjes geregeld, leuke ontspannen sfeertje, zomers weertje, heerlijke drankjes en dit alles afgewisseld met een lekker broodje. Daarnaast (en nu komt het) serveerde mijn moeder authentieke geboorte toastjes, toastjes met paté erop, mjammie.


Ik had nog nooit een geboorte toastje gegeten, maar ik ben een avonturier, voor (bijna) alles moet er toch een eerste keer zijn!? Het komt erop neer dat de herkomst van deze paté redelijk ongewoon was. Benodigdheden : een verse placenta, wat cognac en een beetje kruiden om op smaak te bregen. We kregen simpelweg placenta paté à volonté voorgeschoteld, hahahaha.
Echt lekker is het niet, maar 't viel best mee. Ik heb toch een speciale mama hee.
groetjes Frank

PS: Voor de bereidingswijze en ingrediënten, surf je best naar de diep-rood blog (ongeveer het derde artikel met de titel : Open Deur 27/04/2007) . Ik vond nog een alternatieve bereidingswijze.

Achteraf bekeken kreeg ik vooral de opmerkingen


  • 'Van ne echten mens?' dan zei ik steeds nee van een kat.
  • Hebt gij dat echt gegeten?
  • Eik!!!!
  • Viezerik
  • Is uw mama een heks?
  • sommigen lachten gewoon

ik denk dat je in groep eerder zoiets doet dan solo. Den ene begint en de rest volgt. Soms zijn mensekes toch een beetje schapekes.

Smakelijk

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Steek het in de grond en plant er nen boom op...kanibaaltje!

Unknown zei

Bende loosers, (en dan bedoel ik degene die domme reacties geven) denk hier maar eens over na:
Waaruit bestaat een worst (van bij de slager)??????
Inderdaad, gehakt...... en wat nog?????????
Weerom inderdaad, darmen!!!!!!!! uit de buik dus van een varken!!!!

En lekker dat dat is!!!!!!!!

Get a life and try something new.

In Spanje zijn stierekloten bijvoorbeeld een delicatesse....................

Anoniem zei

Hellooow!! Het gaat om mensenvlees !!!!

Moosability zei

orgaan vlees is meestal een delicatesse. ;-)

Anoniem zei

Dat is de druppel...ik ga over mijn nek !!

Jef zei

Hey Frank, ik ga mij niet uitspreken ove de geboortetoastjes, maar wel nen helen dikke proficiat met uwen knalnieuwen blog !! Rock on !

Anoniem zei

bij de geboorte van een meisje is dat op basis van moederkoek met wat opgeklopt eiwit, acaciahoning en wat uisnippers, een vleugje tijm en indien gewenst een beetje laurier en rosemarijn.
is het een jongetje wordt die moederkoek vervangen door lulkoek, de honing wordt vervangen door wat kaas en voor de gepaste kleur wat curacao.
Of hebben ze me weer blaaskes wijsgemaakt.
Een ding is zeker het gaat niet om vlees maar koek.

de vrieze erik zei

Er is gisteren kanker bij mij vastgesteld . ik heb mij laten vertellen dat het eten van placenta helend werkt .
Klopt dit ?