dinsdag 21 augustus 2007

Ik ben niet slimmer

Gisteren deed ik mee aan de pilootopname van de nieuwe VT4 quiz ben ik slimmer dan een kind van 10.

Ge gaat het niet geloven, maar ik heb nog heel wat te leren van die opdondertjes. Mijn deelname bestond uit ups en downs. Den ambi zat er stevig in, maar de resultaten bleven uit.
Spijtig genoeg greep ik juistekes naast de mega prijzenpot.

Natuurlijk heeft moosability nog enkele super handige tips voor toekomstige kandidaten in petto.
  • Awoe aan vuile woordjes
    Probeer het woord kotsen niet te vaak te gebruiken tijdens de opnames. Dat komt echt niet zo goed over. Neen, ook niet als het in de context past.

  • High five
    Bij het binnenkomen geef je de kindertjes Borat gewijs high fives. Maar het is oppassen geblazen, temper uw enthousiasme. Je moet niet overdrijven. Ik had bijna het brilletje van één van de kindjes eraf gemept. Oeps.

    Ne stevige knuffel of high five bij ons Goedele laat je ook best achterwege. Je wil toch niet dat ze uit hare rol van strenge schooljuf valt.

  • Ga voor het geld
    Tracht VT4 zoveel mogelijk geld af te troggelen. Daarvoorkomen we toch. Dat spreekt voor zich. Dat zou sowieso uw levensmotto moeten zijn. Ha ja, niet te veel gokken is de boodschap.

  • Entertain entertain entertain
    Daar moet de show het immers van hebben, anders wordt het doodsaaie boel. Een mopke kan, maar het moet passen in de format. Ze hebben niets liever dan dat je luidop nadenkt en die ettertjes erbij betrekt.

  • Gebruik uw hulpbronnen
    Ik moet de kindjes heel hard bedanken, want ze hebben me tot driemaal toe gered. Haha ik schreef af en spiekte alsof het een lieve lust was. Dat was dan ook nodig, want de vragen waren niet van de poes. Weet jij toevallig wat een stambreuk is? Ikke nu wel.

  • Neem massa's publiek mee
    Ik nam genoeg publiek meeg voor alle kandidaten samen. Het leek wel op een heuse volksverhuizing.
    Bedankt publiek, jullie waren subliem, to the point en krankzinnig enthousiast. Dankzij ons Goedele en de hete spots ging het er letterlijk en figuurlijk bloedheet aan toe in het publiek.
Ja jongens ik heb me zowel voor als achter de schermen prima geamuseerd. Mijn mede kandidaten waren simpelweg toffe peren. Ze steunden me zelfs toen ik de afdruipscene voor de vijfde keer mocht herspelen.

Maar er is goed nieuws. Er bestaat een kans dat de uitzending niet uitgezonden wordt. Af en toe sloop er een foutje in de productie.
In dat geval MOEST IK ZEKER TERUGKEREN, want ik was een goede kandidaat. Wie weet ben ik dan slimmer dan een kind van 10. ;)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Het productieteam zei (via SMS naar Leen): De Frank heeft da goe gedaan zenneuh. Maar hij heeft wel niks gewonnen.

Jef zei

Jow Frank!

Ik hoorde van Katie dat 't heel plezant was geweest! Hopelijk moogde nog ne keer teruggaan, dan kom ik ook supporteren!

Toffe post, trouwens!

grts, Jef

btw, toen Katie me daarstraks vroeg wat een stambreuk is, dacht ik dat dat was als een boom omvalt omdat de stam in twee knakte. Niet dus.

Moosability zei

@beide : bedankt voor de reacties

@jefken Nee dus. Ik dacht ook dat ik per ongeluk een biologievraag gekregen had. Men spreekt over een stambreuk als de teller 1 is (de teller staat op de noemer). Dat is toch evident (voor een kind van 10)

Anoniem zei

Ik mag toch hopen dat ge ons laat weten wanneer dat uitgezonden wordt, en niet nen dag NADAT het uitgezonden is!

Moosability zei

Ik mag die datum niet vrijgeven van VT4. Maar als ik nu eens zeg dat het de dag voor de trouw is. Met een beetje opzoekwerk vind je dat wel hoor ;)

Anoniem zei

Ik ben net op zoek naar waar ik mij ergens kan inschrijven voor het programma, maar vind het nergens. Jammer, lijkt me nog leuk om te doen :)

Je naam komt me bekend voor. Frank Gielen. Ergens anders aan meegedaan mss?