maandag 10 maart 2008

Twitter

Sinds vorige week volg ik een cursus aan het mediacentrum, getiteld Webmaster Upgrade.

Volgens mij was webmaster not for dummies, of cursus gevorderde webtechnieken beter gekozen, maar soit, maakt niet uit.

Vreemd genoeg waren er maar weinig inschrijvingen voor de lessen. Ik telde tot nu toe 6 studentjes tijdens de eerste les en drie tijdens de tweede. De afwezigen hadden ongelijk. Want voorlopig kreeg ik al interessante kost op mijnen boterham gesmeerd. Hoera voor de persoonlijke aanpak van het mediacentrum!

Tegen de volgende keer mag ik zelfs voorstellen waar ze het over gaan hebben, score.

web 2.0 logo's
Web2.0 and beyond
Zitting één bestond uit een preek over Web2.0 en beyond. Bart van Netlash is volgens mij een beetje vergroeid met het internet. Hij is, zoals hij zelf zegt, een beetje een digitale nomade. En voor de cursus was dat mooi meegenomen. Je kan online alles vind wat je nodig hebt, lokale software is passé.

Met veel passie doceerde hij over Twitter, een site waar je zegt waar je NU mee bezig bent. Twitteren of microbloggen is gewoon
  • een leuk tijdverdrijf?
  • Tijdsverspilling?
  • WTF?
Wie weet dat? Volgens Bart zou Twitter de toekomst van web2.0 wel eens kunnen beïnvloeden. En wie ben ik om hem niet te geloven? Misschien zit er wel wat in.

Daarom ben ik aan het experimenteren geslagen met een eigen Twitteraccount. Je kan mijn getwitter volgen op Twitter.com/moosability. Of in de zijbalk van Moosability zelve. Mega web2.0 van mij :-D

Wordt vervolgd....

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Alle voorhuid, den Bart geeft les aan het Mediacentrum.

Eén les of de hele reeks?

Doe hem anders maar de groeten van el señor Jimability

Anoniem zei

Alle voorhuid, den Bart geeft les aan het Mediacentrum.

Eén les of de hele reeks?

Doe hem anders maar de groeten van el señor Jimability

Anoniem zei

sorry, voor de dubbele post, mijn knopken bleef hangen, moet komen door mijn linkshandigmuisgedrag.

Anoniem zei

Alweer een bekeerling :)

Anoniem zei

web 2.0, schmeb 2.0!

Zolang we niet kunnen zien waar en wanneer ge op 't wc zit is die twitter behoorlijk nutteloos.

Ik zie dat ge uwen eerste spammer binnen hebt ook ;-)