woensdag 12 maart 2008

Ik haat mijn mobieltje

Sinds een jaar heb ik een crapola K510i Sony Ericson gsm.

Hij ziet er leuk uit en je kan er foto's mee trekken. Maar daar stopt het. Het was een miskoop all over the place. Ik haat die gsm tot diep in mijn hart.

Dit is de boosdoener
(Let vooral niet op dat vuile toestenbord, het is de GSM die me tegen steekt)
Mijn sony k510i GSM
De knoppen marcheren voor geen meter. Ze haperen langs alle kanten en weigeren constant dienst. Al van in het begin had ik er problemen mee. Nu wil het toeval dat de drie en de zes nauwe banden met elkaar hebben. Soms als ik op de drie duw, krijg ik een zes te zien op het display. Niet echt handig tijdens het bedienen van de voice mail.

De joystick is manisch depressief. Soms wil hij niet naar onderen, dan plots weer te veel. Op die manier heb ik al veel high scores Quadrapop de mist in zien gaan. Damn.

Sms-sen is fysiek onmogelijk. Het woordenboek is enkel beschikbaar in het Oud-Grieks, Hebreeuws, Russisch, Frans en het Engels. En omdat ik geen van die talen deftig meester ben, doe ik het zonder. Misschien een klein fout tijdens de aankoop, maar soit.

Wist je dat ze me al complementen hebben gegeven voor mijn sms taaltje? Geen wonder, want de laatste tijd weigert de drie altijd dienst. Ik kan geen nrs met een 3 opbellen. Woorden met een D, E of een F kan ik ook vergeten. Probr zo maar ns n uilijk tkst op t sturn.

Daarbij was mijne Sony Ericson de laatste tijd niet vooruit te branden. Alles ging pokke traaaaaag op dat krel. Gelukkig heb ik daar zelf een oplossing voor gevonden. Blijkbaar zat het geheugen boordevol. Ik wiste gewoonweg al mijn dierbare smsjes en klaar was kees.

De menu structuur zuigt en is onduidelijk. Ik heb jaren gezocht naar de recorder functie, maar tevergeefs.

Een van dees smijt ik deze gsm door het raam. Een van dees...

Oh Sinterklaasje, kerstman of meneer de paashaas. Geef mij alstublief mijn goeie oude Nokia 3310 terug.

UPDATE :
De paashaas heeft geluisterd. Ik heb mijn oud krel terug.

6 opmerkingen:

SARAenDANIEL zei

Wat wil je: Ericson was al geen held in gsm's maken, Sony al helemaal niet. Voeg die twee samen en wat krijg je? Juist...

Anoniem zei

Dat toetsenbord ziet er maagdelijk wit uit in vergelijking met het klavier dat ik vorige week bij mijn collega genaamd den dikken duits heb moeten gebruiken. Die gast zit gans den dag salami en vette nootjes te fretten, ge moet ni vragen wat daar allemaal aangekoekt was. Letters niet eens meer leesbaar, en de muis was zowaar nog erger.

on topic: kan er geen iPhone af met de 50 euro die maandelijks gespaard wordt uit de vorige post?

Moosability zei

@Janus Kunt ge gene foto bemachtigen van dat toestsenbord?@On topic Ik moest kiezen. Oftewel bouwen, ofwel nen iPhone. Ik wil er wel graag ene bezitten, maar ik heb er voorlopig nog niet veel geld voor over.

@S&D brol dus.

Anoniem zei

Foto zal helaas niet lukken. Hij zit nu gelukkig op een ander verdiep dan mij. Het is dienzelfde dat altijd roept ipv praat en constant met zijn laptop klungelt en dan pas echt -naar zijn normen- begint te roepen tegen de helpdesk.

Anoniem zei

Zoals je ondertussen al hebt ontdekt op mijn weblog, ben ik al aan mijn tweede Sony Ericsson gsm toe en ben ik er heel erg tevreden over :)

Moosability zei

ik heb terug mijn oud krel