dinsdag 11 maart 2008

Bankshopperke spelen

We staan alweer een stapje verder in ons groots bouwavontuur. Vanaf vandaag weten we niet alleen waar, maar ook wanneer we beginnen te bouwen en ook met wie. Voorjaar 2009 it is, meer bepaald in januari of februari. We kijken al uit naar een goede samenwerking met Standing Construct.

Bankshoppen
Daarbij heb ik vandaag bankshopperke gespeeld. De spelregels zijn redelijk tot zeer eenvoudig. Tracht een zo laag mogelijke rentevoet bij de banken af te snoepen.
En ik moet het toegeven, ik was vandaag op dreef. Ik had de volgorde van banken niet beter kunnen plannen. Al van mijn eerste bezoek was het recht in de roos, bingo!

Het Landbouwkrediet bood ons een superstrak tarief aan. Zo kon ik bij de andere banken langs gaan met een brede smile op mijne smikkel. En met geweldige voorwaarden op zak. Als dat geen lekker gevoel geeft, weet ik het ook niet meer.

logo landbouwkrediet

De ING en Fortis waren niet voorbereid op mijn komst. Toen deze twee grote jongens mijn voorstel onder ogen kregen, moesten ze eens goed slikken. Ik heb zelden een bankdirecteur zo zien zweten en in zijn haar zien krabben. Voorlopig konden ze niet tippen aan de voorwaarden die we verkregen hadden. Spannend...

Grafisch voorgesteld is dit het resultaat:

2 opmerkingen:

Roel Van Gils zei

't Was voor mij ook een bankshopdagje vandaag. Lager dan 4.52 wou Landbouwkrediet (in Gent) voor ons niet gaan. De bankmeneer van Dexia wist het allemaal even niet meer toen ik hem daarna belde. Hij "gaat het eens bekijken" en me morgen terugbellen. Ik heb het gevoel dat de strijd nog niet gestreden is :D

Anoniem zei

Leuk seg! Bij KBC durven ze vaak ook onder alles gaan. Beste % , schuldsaldoverzekering...