woensdag 11 juli 2007

Vaccinatie voor dummies

Tinte en ik gaan in september op huwelijksreis naar Sri Lanka. Het reisbureau raadt alle toeristen aan om zich te vaccineren tegen alle schurkenzieken zoals hepatitis A, hepatitis B, tetanus en tyfus. We kunnen dus maar best alle vrij op de markt verkrijgbare vaccins verzamelen.

De tweede week in Sri Lanka ondernemen we een trektocht dwars door het oerwoud. Daarom moeten we ons ook nog is beschermen tegen de stoute malaria mug. Lariam pillekes nemen is de boodschap. Of toch niet? Als ik de anderen mag geloven kunt ge stevig staan flippen en trippen van die shit. Malarone zou duurder zijn, maar dan wel zonder de nare bijwerkingen.



Een gestoken hond is er twee waard. Wij een dubbele portie hepatitis en een enkele portie tetanus besteld bij den beenhouwer.

Jane, vogelpikster van dienst, diende mij twee shotjes toe in de schouder. De junkie in mij kwam tot leven, heerlijk. Ze zei dat ik heel flink was geweest, want ik heb niet geweend. Alleen jammer dat ik er vandaag ne vozen arm van overhield. Ni erg want typen ging nog en ik versloeg de Kristof met het Squashen. By the way, sorry voor het lobke in de ballen, terug vrienden?

Binnen een paar weken krijg ik weer een spuitje tegen hepatitis. Dju.

1 opmerking:

Anoniem zei

Frank, blijf van die Lariam af; is trouwens een verboden medicijn in the States, weet je dat?
en ik ben daarop gaan flippen ja, in Afrika en jij komt van dezelfde nest...