vrijdag 27 juli 2007

Mag ik uwe handdoek lenen?

Deze hectische week heb ik me met 101 zaken bezig gehouden. Zo schoot er weinig tijd over om een deftig blogske te plegen. Gelukkig is het weekend aangebroken, tijd om mijn schade in te halen.

Dit luchtige gesprek vond afgelopen week plaats rond half acht op de CM in schaerbekistan. Mijn Franstalige collega doet steeds hard zijn best om ekt Vlaamsch te spreek.

CM : Cee-emmer, F: Frank

CM : "Snuuuuuuii-uuit"
   F : "Gezondheid makker."
CM : "Dat kunt gij wel zegge"
CM : "Maar tok bidankt."
CM : "Ik heb 2 handdoeken meegenoom, ik ben niet zeker dat het genoek zal zijn!"
   F : "Proest"

Ik gok dat hij zakdoeken bedoelde, maar ge weet nooit.

1 opmerking:

Anoniem zei

tok skoon dat ij probeer vlaams te spreek alors que kij ni eens un petit peu frans!