vrijdag 15 juni 2007

Bye bye usability?

Ben je begaaid man? Bijlange niet. Ons Faros usability groepke heeft de eer om binnen een maandje een fancy smancy spreekbeurteke in elkaar te boksen. Onze lieve collega's zullen verstelt staan van al onze kennis & kunde, vakmanschap, inzicht, spreekvaardigheid en charisma rond dit onderwerp.



Da grapke zal ongeveer anderhalf uur in beslag nemen, maar wees gerust. Der zullen geen gewonden vallen, want der is schrans voorzien. Ik hoop niet enkel droge boterhammekes. Maar ik ga daar echt ni moeilijk over doen want frittekes, pizzakes, lasagnekes, hamburgerkes of hete hondjes zijn allen ok voor mij. ;-)

Vanaf dan kunnen we ons profileren als volwaardige usability experten, funky. Zo komt het leuke werk vanzelf naar ons toe, althans dat hopen we. Tis echt niet zo dat ik mij plots geroepen voel om voor grote groepen te spreken, in tegendeel. Ik vermoed dat Koen en Kate er ook zo over denken.

Later mag ik mijn goeroe status nog eens bevestigen op de CM. In oktober oefen ik mijn spreekkunsten uit op een globale afdelingsmeeting. Ik moet daar een half uurke spreken over de CM usability technieken. Den agenda Wat is usability? Waarom usabiliy? Wat hebben we tot nu toe uitgevreten met usability? Wat zijn we nog van plan met usability? Kortom usability, usability, usability, bla bla bla.
Ik ben zelf ook benieuwd wat ik die dag uit
mijn botten ga slagen, Spannend.

Ik zal hen onder andere uitleggen wat persona's zijn. An en Els twee mijn van mijn sympathieke testgebruiksters zullen als het ware live op de
CM muren te kijk staan voor zo'n 30 a 40 man. Hahaha, Kinky. Zouden ze dat zelf ook zo grappig vinden? Tis te hopen.

2 opmerkingen:

Evangeline zei

Heb de boodschap begrepen!! 't Zullen zéker geen droge boterhammekes zijn!! Is het dat trouwens ooit geweest??

Moosability zei

Haha, nee hoor.
Ik begin al serieus honger te krijgen ;)