maandag 3 november 2008

Interview met een knie

Sportdokter Marcel Eniskus interviewt de geblesseerde knie van Tine (mijn vrouwtje). Alle verwijzingen naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen zijn louter op feiten gebaseerd. Zowel Mc Cain als Obama mag sponseren via mijn google Adsense account. U kan de knie herkennen aan het witte verband.

Dr : Aangename kennismaking.
Knie : Dat kan u wel zeggen, ik zit hier in dat belachelijk wit kostuum.

Dr : Doe uw ding. Ik hang aan uw kruisbanden.
Knie : Niet doen dokter, die moeten nog jaren meegaan.

Dr: Mijn excuses. Hoe raakte u precies geblesseerd?
Knie : Wel, het begon allemaal aan de promenade van Kessel-loe. Mijn bazin liep er samen met haar sexy ventje. Plots wou ze nóg meer indruk maken op de Kesseloevianen.

Dr : Klinkt vervaarlijk.
Knie : Inderdaad. Ze schakelde nog een tandje bij en boem! Ik sloeg helemaal tilt. De hordeloop over de kop van Kessel-lo afwisselen met nen Hukkelbama(*) was er te veel aan.

Dr : Nen Hukkelbama? Zware schade geleden dus?
Knie : Ge moest eens weten dokter. Ik ben dan ook niet meer van de jongsten.

Dr : Hoezo de jongste niet. Die Tine ziet er mij nochtans een ferme stoot uit.
Knie : Ja meneer doktoor. Langs de buitenkant is er niets op aan te merken, ferm dier en zo. Maar u zou is moeten weten met wat voor erfelijk materiaal ik den boel hier draaiende moet houden.

Dr : ?
Knie : Die meniscus waar ze mij mee opgezadeld hebben, was al jaren aan vervanging toe. Dat gerief zouden ze zelfs in den Aldi niet durven verkopen. Een zeef heeft minder gaten.

Dr : Zijn de schuldigen al gevat?
Knie : Neen meneer Eniskus. Maar de familie is geen ogekende in het knieschijf wereldje. Binnen de familie zijn er al gevallen ontdekt van over-flexibele pattella's, zwaar gesubsidiëerde knieprotheses en meniscus oplappingen allerhande.

Dr : Dat is balen.
Knie : Zelf de moose heeft 3 jaar geleden nog zijn kruisband laten herdoen. Zogezegd een trampoline ongeluk. Laat me niet lachen.

Dr : Triestige affaire. En hoe loopt het nu?
Knie : Ze namen plakken van mijn binnenste en ze vonden een scheur in de meniscus. Hoe ironisch, want ik had hem vorige week nog net opgepompt.

Dr : Succes met de kijkoperatie!
Knie : Bedankt meneer Eniskus. Maar u moet mij nu excuseren. De operatie is zojuist begonnen. Ik ben er gerust in. Want ik voor de veiligheid maakte ik een kleine aantekening op mijn collega.

Geen opmerkingen: