maandag 12 november 2007

Mensen die een blog verdienen

Collega Tine

Een van Tine haar collega's en tevens één van haar beste vriendinnen zit momenteel in Zuid Amerika. Af en toe krijgen we een mailtje over haar huidige toestand. Verwacht vooral geen beschrijvingen van de mooie natuur of goede contacten met de locals. Dit is een nachtmerrie, dit hoort op een blog terecht te komen.
Onze diaree is over ondertussen, maar we zijn heel voorzichtig met wat we eten. De keukens en de restaurants zijn hier soms en heel vaak heel vuil. We gingen al een paar keer eten in het beste restaurant van de stad en dat ziet er dan uit zoals bij boer Charel, alle, dat is misschien overdreven, maar toch!

Hier het vervolg van wat we meemaakten, we zijn dus in de jungle ondertussen al een paar dagen. Hier loop een grote weg waarlangs af en toe een stadje of dorpje ligt. Onze eerste slaapplaats waren allemaal hutjes in hout met een stro dak. Iemand toonde ons onze kamer. We moeten via een ladder omhoog klimmen en ik vroeg de sleutel. Diene pippo antwoordde dat er geen deur was en dus ook geen sleutel! We sliepen onder het stro dak waartegen een net gespannen was en voor de rest was het helemaal open! Er hing nog een gammel gordijntje. No way dat ik in open lucht in de jungle zou slapen. Toen we met onze onderburen aan het praten waren, toonde een van die gasten iets onder het dak. Een dikke vette lichtbruine tarantula! Ik zou wel heel de nacht aan de receptie in een hangmat gaan liggen! Gelukkig hebben we avontuurlijk mensen in onze groep en die vonden zoiets net leuk! We konden dus bij op een kamer gaan liggen. Wel met spleten van 2 cm onder de deuren en zo, maar we lagen binnen! Toen we gingen slapen zat er dan nog een hele mierennest in mijn bed. Gelukkig sliep er nog een koelbloedige kerel bij ons, die voor niets pannikeert! Geen oog heb ik toegedaan, met mijn bril op in bed gelegen met mijn zaklamp in mijn hand! De tweede nacht heb ik hier wel goed geslapen

Ondertussen zijn we weer wat dieper in de jungle en gisteren hebben we weer tarantulas gezien en ook apen! Gelukkig in het wild en niet in ons hotel. Vandaag zijn we in Flores aangekomen en morgen gaan we een Mayasite bezoeken in Tikal! Ik ben ook al aangevallen door de muggen, verschrikkelijke beesten zijn het, ik sta vol!

Collega Frank

Ivan is een man met visie, supervisie want hij torent hoog boven mij uit. Met uitspraken als 'dertigers zijn saai en vijftigers zijn cool' raak je moeilijk uitgepraat met hem. Het zou kunnen dat hij binnenkort met zijn eigen blog begint, dus dat zit wel snor.

Onlangs bij ons op het toilet. Den deze wou het weer grappig aanpakken.

-"Ha den Ivan, da's toevallig!"
-"Ik hoop het." zegt Ivan droogskes.

1 opmerking:

Tony zei

Ivan 'de Verschrikkelijke' for President!