dinsdag 29 april 2008

Verder kijken dan je computer lang is

Georgina smeet een stokje naar mij toe. Ik had het bijna terug gesmeten, maar toen keek ik nog eens goed. Er hing een boodschap aan vast.

Stokje
Kijk eens verder dan je computer. Verwijder jezelf hoogstens één stap van je favoriete werkinstrument. Trek nu een foto. Posten die handel.

Het resultaat


Ik werk in het verre Schaarbekistan. In de verte ziet u Brussel Noord opdoemen. Al bij al valt het zicht langs deze kant van het gebouw nog goed mee. Het kan erger.

Voor de liefhebbers : het rode gebouw is volgens mij een crematorium.

Ik vind dat Schaarbeek van zijn imago probleem moet afgeraken. Er zijn hier tal van mooi plekjes te ontdekken. Op een boogscheet van de Haachtste steenweg kom je in een groot wandelpark met uitgebreide tennismogelijkheden terecht. Overal zie je zitbankjes en spelende kinderen. Het is heerlijk om hier in het zonnetjes te zitten, aan het terras van Cerpil.

Vergeet dus
  • het rampzalige parkeeraanbod.
  • de oase aan vervuilende buildings en lawaaierige werven.
  • de overvolle Haachtste steenweg.
  • de hondedrollen op de stoep ...
Ik gooi dit stokje graag door naar een aantal blogvriendjes. Maak er iets moois van!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk, vroeger werkte ik ook in Schaarbeek. Ondertussen ben ik er al een jaar of 10 niet meer geweest.
Dus moraal van het verhaal: jouw bloggend bestaan speelt zich af op je ... werk. ;)

Moosability zei

Hahaha, hier is precies een kleine verwarring aan de gang. Ik dat een foto te moeten trekken van achter de computer. Mijn werk is mijn computer. Vandaar dit shot.

Bloggen is ook voor mij van thuis uit hoor.

Anoniem zei

Wat een kleine wereld. De zoon en de moeder en de moose. Ben ze alle drie al eens tegengekomen in bloggenland.

Anoniem zei

moose, eland, was dat je totem niet?