woensdag 9 april 2008

Op de skilift

snowboardStap 3 : De bergen

We maken een sprongetje in de toekomst. Over vijftig uurtjes staat mister Moosability volledig in uniform op de gletscher. Wat gaat er allemaal door zijn hoofd?

Wachten
Ik sta beneden aan de skilift te wachten op mijn maten. Maar waar zitten die rukkers toch? Ik sta hier op mijn eentje te bevriezen. Me dunkt wachten ze boven op mij. Vlug aanschuiven en de lift op.

Eenzaam op de lift
Boehoe. Ik zit hier moederziel alleen. Brrr, het is hier is berekoud. Van al dat stilzitten krijg ik de sneeuwballen.

Drie snotpegels later
Lap, ik zie geen steek voor ogen, mijne skibril doemt aan en mijn zakdoeken zijn op. Mijn humeur zakt stevig onder het vriespunt. Awoe aan die rotmist.

Halfweg
Aargh, de wind steekt op. Mama, ik wil naar huis.

Over de bergkam
Ik kom uit de wolken gerezen, de mist begint stilletjes aan te vervagen.

Uit de wolk
Wow, het landschap is hier adembenemend. Kijk naar de sneeuw op de bomen . Ziet die gelukkige skiërs onder mij is gaan. Zie die bergen, die wolken in het dal. Ik voel het, lap , te laat ... een natuurorgasme.
Hiervoor zijn we gekomen ;-)

Ha daar zijn mijn vriendjes al. En nu met een rotvaart naar beneden. Gletschers zijn de max.


Dit artikel is geschreven in de slipstream van
gletschers zijn de MAX.

1 opmerking:

Anoniem zei

happy birthday, kid